Kjørbosprinten 2009 - to seire og personlige rekorder

Bærum Roklubb arrangerte i helgen sprintregatta på Kjørbobanen i Sandvika. Haldens Roklub var igjen representert med Adrian og Oskar i henholdsvis junior D sigelsculler og junior B singelsculler.

For Adrian startet helgens konkurranser ganske tøft på lørdag. Junior D singelsculler sto ikke på programmet, men Adrian ville ro og var derfor meldt på i junior C som er en årsklasse høyere enn den han vanligvis ror i. Adrian hang likevel godt med de eldre roerne og fikk nok en regattastart og mer erfaring å ta med seg.

Søndag var det imidlertid duket for junior D singelsculler igjen og Adrian vant klassen foran to Fredrikstad-roere. Slutt-tiden på 2.14,53 er en solid forbedring av tidligere årsbeste med over seks sekunder, og vi gratulerer Adrian med seieren!

I junior B singelsculler lørdag tok også Oskar steget helt opp på toppen av pallen. I junior B klassen blir roerne rangert etter tidligere resultater. Oskar var før Kjørboregattaen ranket som nr 13. I hver regatta møter de antatt beste hverandre i 1. heat, de nest beste starter i 2. heat og så videre. Oskar startet i heat to og vant overbevisende med over fem sekunders margin til andremann:

1. Haldens Roklub 1.49,41
2. Moss Roklubb 1.54,81
3. Drammen Roklubb 1.56,93
4. Tønsberg Roklubb 2.01,37
5. Tønsberg Roklubb 2.21,36

Vi gratulerer! Heatseieren ga Oskar startnummer blant de aller beste på regattens dag 2. Oskar kvitterte med å levere årsbeste tidsmessig med 1.47,72. Det holdt til en fjerdeplass i 1. heat, under ett sekund fra en plass på den gjeveste pallen:

1. Bærum Roklubb 1.40,13
2. Bærum Roklubb 1.41,44
3. Sarpsborg Roklubb 1.46,83
4. Haldens Roklub 1.47,72
5. Sarpsborg Roklubb 1.49,11
6. Drammen Roklubb 1.59,12

Det er lagt ut bilder fra regattaen i vårt bildearkiv. Les også om tidligere regattaer under menyvalget artikler.

Neste regatta er sesongavslutning på Årungen med Baltic Cup den 26. og 27. september. Det blir spennende å se hva nok en måned med hardt arbeid på Iddefjorden kan gjøre med innsatsen til treningsvillige karer!