Sølv til Adrian i Sorø

Sølv til Adrian i Sorø Regatta
Sorø regattaen ble arrangert i Danmark i helgen. Sorø Roklub var også vertskap for årets Nordiske mesterskap for senior og junior. Adrian var eneste deltaker fra Haldens Roklub, men han bet til gjengjeld godt fra seg.

Det arrangeres ikke nordisk mesterskap i de yngre aldersklassene. Adrian rodde derfor i den ordinære Sorø Regatta. I junior C klassen var det påmeldt om lag 40 roere. Det roes innledende kvalifiseringsløp, og avvikles deretter finaler der de beste fra kvalifiseringen starter i A-finalen. I alt ble det avviklet seks finaler fra A til F.

Adrian kvalifiserte seg til A-finalen i både lørdagens og søndagens konkurranser. Lørdag glapp pallen, og Halden-roeren endte på en fjerdeplass. Revasjelysten var derfor stor på søndag, og etter et sterkt løp endte Adrian på andre plass. Tønsberg Roklubb vant begge dager.