Logg inn

Logg inn med ditt passord for å redigere hjemmesiden!

Skriv inn epostadressen din (må være den som er registrert på Mekke), og trykk på "Send meg passord" for å bli tilsendt nytt passord på epost.

Haldens Roklub  stiftet 24. August 1908. Meldem av Norges Idrettsforbund.

Full klaff på høstregattaen

I forbindelse med Baltic Cup på Årungen 26. og 27. oktober arrangerte Norges Roforbund Norsk Høstregatta på Årungen. Haldens Roklub stilte igjen med Adrian og Oskar - som gjorde rent bord og vant begge sine klasser!

Oskar har gjennom sesongen jobbet seg opp i heatseedingen i junior B. Basert på prestasjoner tidligere i sesongen fikk han nok en gang starte i det gjeveste heatet der de antatt beste er plassert. Løpet gikk over 1 500 meter og det var knyttet litt spenning til hvordan Oskar kom til å oppleve et løp på den lange distansen. Det viste seg at selv om gutten er god på spurt og 500 meter, er han enda bedre på lengre løp! Han vant en ren utklassingsseier med en margin til 2. plassen på nesten 21 sekunder.  Dette var første gangen Oskar vant i det tøffeste heatet og vi gratulerer ham med en kanonavslutning på regattasesongen 2009 og ønsker lykke til med forberedelsene til 2010-sesongen. Da stiller han i junior A klassen (17 - 18 år).

Det ble ikke arrangert løp i junior D som er Adrians aldersklasse. Adrian var derfor påmeldt i åpen klasse. Der møtte han konkurranse fra eldre og sterkere roere, felles for dem alle er at det er første regattasesongen de deltar i konkurranser. Løpet til Adrian ble tett og spennende, halvveis hadde Horten en knapp ledelse på Halden med Kungälv hakk i hæl. I mål var imidlertid Adrian 35/100 sek foran 2. plassen! Tett og spennende og nok en gang klarer Adrian og få baugballen de nødvendige cm foran! Kjempebra! Neste år er det forøvrig junior C klassen (13 - 14 år) som gjelder for Adrian og vi ønsker ham lykke til med forberedelsene.

Se bilder i vårt bildegalleri.

Søndag ble dessverre konkurransene avlyst på grunn av sterk vind, men det er all grunn til å være fornøyd med helgen: to seire til Haldens Roklub på to starter - bedre kan det igrunn ikke gjøres!

Del denne siden med andre!

Share on FacebookShare on Twitter