Logg inn

Logg inn med ditt passord for å redigere hjemmesiden!

Skriv inn epostadressen din (må være den som er registrert på Mekke), og trykk på "Send meg passord" for å bli tilsendt nytt passord på epost.

Haldens Roklub  stiftet 24. August 1908. Meldem av Norges Idrettsforbund.

Kjempeinnsats av Halden-roerne på Hortensregattaen

Kjempeinnsats av Halden-roerne på Hortensregattaen Hortensregattaen ble avviklet i strålende solskinn og varmt vær i helgen. Adrian og Oskar var påmeldt i henholdsvis junior D og junior B singelsculler på søndag 28. juni.

Adrian var først ut i junior D og leverte teknisk god roing under ikke helt optimale forhold. Han ble belønnet med seier på tiden 3.55 - 22 sekunder før nestemann. Bedre enn nummer en kan man ikke bli og Adrian var veldig fornøyd etter løpet, både med roingen og plasseringen!

Oskar stilte i junior B klassen som avvikles etter en ranking-ordning. Roerne blir rangert etter resultater tidligere i løp tidligere i sesongen. De med best resultater får lavest startnummer. Roerne deles deretter inn i heat og heatene avvikles som egne løp. Hortensregatten var Haldens første regatta i år og Oskar hadde dermed ikke tidligere resultater å vise til. Han ble derfor plassert i det siste heatet. Herfra leverte han en solid søknad om å klatre på rankinglista ved å komme på en meget sterk 2. plass. Oskar var tidlig oppe i ledelsen i heatet og kjempet helt i toppen hele veien. Han fikk dessverre problemer med fotbrettet om lag 200 meter før mål. Problemene resulterte i en "kjempefisk" som stanset båten fullstendig. Full innsats på de siste meterne sikret andreplassen med tiden 3.03 - bare ett sekund bak heatvinneren. Vi gleder oss til å se rankinglista for junior B etter Hortensregattaen og nytt fotbrett er allerede bestilt!

Gratulerer til begge deltakerne! Vi ser fram til neste regatta som er Tunevannsregatten i Sarpsborg og avvikles 15. og 16. august.

God sommer!

Eivind Hansen
Rosjef

Del denne siden med andre!

Share on FacebookShare on Twitter