Nordisk Mesterskap og Årungen-regattaen

Nordisk Mesterskap og Årungen-regattaen Nordisk Mesterskap og Årungen-regattaen ble arrangert på Årungen i helgen, og Haldens Roklub var representert ved Adrian Øvreeide Liaklev og Thomas Furuvarp. Været var veldig vekslende, alt fra strålende sol og vindstille til kraftig regnvær og sterk medvind, men utøverne lot seg ikke påvirke nevneverdig av dette.

I Nordisk Mesterskap stilte Thomas opp i JA dobbeltsculler sammen med Nils Benske fra Fredrikstad, og her fikk de virkelig noe å bryne seg på ettersom de i tillegg til vanlige klubblag møtte landslag fra de skandinaviske landene samt et sterkt lag fra Australia. I forsøket ble de nr 4 og måtte gjennom et oppsamlingsheat senere på dagen. I dette løpet fikk de alt til å stemme, ble nr 2 og gikk rett til A-finale.  Dessverre ble Nils syk i løpet av natten, og det var et noe redusert mannskap som stilte til start i søndagens finale. Guttene rodde imidlertid bra, ble nr 5. og ble med det beste klubblag, kun slått av landslagene og laget fra Australia. I Nordisk mesterskap for JA 4x var både Thomas og Adrian med i en kombinasjonsbåt fra Østfold. Konkurransen var meget hard og vårt lag ble som ventet hektet av landslagene fra de nordiske landene og ble med det sist i finalen.

I Junior B deltok Adrian både i singelsculler og i dobbeltsculler. Under lørdagens konkurranse kom han til semifinale i singelsculler, men ble hårfint slått ut der. I dobbeltsculler rodde han sammen med Ole Holm fra Sarpsborg. I forsøket gikk det meget bra, og de gled inn til 2.plass og sikret plassen i A-finalen. Finalen ble imidlertid en nedtur, ingenting stemte og laget kom på 6.plass. Desto bedre gikk det i singelsculler på søndag. Adrian er første års Junior B-roer og hevdet seg meget bra. Han tok seg lett videre fra forsøket, ble nr 2 i semifinalen og sikret seg dermed en plass i A-finalen.  I finalen var det ganske høye bølger, men Adrian mestret forholdene bra og rodde inn til en sterk 4.plass.