Styret i Haldens Roklub 2018

Leder: Eivind Hansen  e-mail: eivhan@gmail.com

Nestleder: Roy Bjørnstad

Sekretær: Melinda Damgård

Rosjef:Hans Petter Borge e-mail:hpborge@gmail.com e-mail:rosjef@haldensroklub.no

Kasserer: Bernt Haugen e-mail: bernhaug@online.no e-mail: faktura@haldensroklub.no

Styremedlem: Morgan Kjølerbakke

Styremedlem:Inger Geilte Midttun

Ungdomsmedlem:Thomas Furuvarp

Varamedlem: Martin Gundersen

Varamedlem:Mette lundquist

Revisorer:Vidar Lian

Revisorer:Thor Edquist

Krav om politiattest i Haldens Roklub

Styret i Norges Idrettsforbund og Olympiske og Paralympiske komité (NIF) vedtok 10. mars 2008 at hele den norske idrett skal kreve politiattest for å hindre seksuelle overgrep mot barn.

Ordningen gjelder for alle som skal utføre oppgaver som i vesentlig grad innebærer et tillits- eller ansvarsforhold overfor mindreårige eller mennesker med utviklingshemming. Ordningen trådte i kraft 1. januar 2009.

I Haldens Roklub blir ordningen håndtert på følgende måte:

Alle som skal utføre oppgaver for klubben som innebærer et tillits- eller ansvarsforhold overfor mindreårige eller mennesker med utviklingshemming skal fremskaffe politiattest.

Dette gjøres i samråd med:

• Rosjef : Hans Petter Borge

Begge representanter har taushetsplikt overfor uvedkommende når det gjelder de opplysninger de får kjennskap til.

Politiattesten inneholder kun opplysninger om personen for tiden er siktet/tiltalt eller tidligere ilagt forelegg/dømt for brudd på bestemmelser i straffeloven om seksualforbrytelser overfor barn. Haldens Roklub har ikke anledning til å be personen om å innhente politiattest for andre straffbare forhold.