Tunevannsregattaen 2020

Haldens roklub deltok på tunevannsregattaen i helgen. I det strålende solskinnsværet stilte Haldens med 5 junior og 2 seniorroere. Tunevannet er delt opp i 500m og 200m supersprint på lørdag, og vanlige distanser på søndag. Fra Tunevannet fikk Haldens med seg strålende resultater, og reiste hjem med totalt 5 gull, 2 tredjeplasser og en supersprintseier.

Lørdag er alle løpene 500m, Elliot Gundersen, David Stenkløv og Lars Elsness startet regattaen i JrC i singel sculler i 4. heat, alle 3 rodde bra, og Lars gjennomførte sin første regatta. Maria Grønberg Møller deltok i JC, og vant sitt heat overlegent i singel. Haakon Solli Borge kom på en tredje plass i singel JA. Thomas Furuvarp kom på 4. plass i senior. I dobbelt var Elliot og David superraske i starten, en fisk (åra gikk under båten) bremset dem og kom på 4. plass i JC. Maria tok ny seier i dobbeltsculler i en kombinasjonsbåt med Trondheim i JC.

Haakon rodde i den Norske dobbelfireren som er kvalifisert til Junior EM. Etter en 2 ukers treningssamling i Drammen som oppladning for Junior EM, dominerte de løpet og kom 2 båtlengder foran neste motstander. Utrolig bra på en distanse på 500m!

Supersprinten er spesiell siden den er på 200m, her vant Maria og fikk gavekort i premie.

Søndag vant Maria sitt løp i singel, og rodde hele 14 sekunder raskere enn lørdagens løp i JC. Thomas kom på 4. plass i singel, Haakon vant løpet i dobbeltfireren nesten 20 sekunder foran andre plass. Elliot og David kom på 6. plass i singel JC. Seniorroerne Thomas og Adrian Øvreeide Liaklev avsluttet regattaen i dobbelt sculler på 2000m. De gikk hardest ut og kjempet om 1. plass de første 1000m, men endte til slutt på 3. plass.